Πανδημία: Ψυχικά ανθεκτικοί την περίοδο της καραντίνας – Highlights

Η καραντίνα ανακόπτει την επέλαση του ιού, παράλληλα όμως μπορεί να πυροδοτήσει αρνητικά συναισθήματα, όπως εκείνα της μοναξιάς, της θλίψης και του άγχους. Μέσα από αυτή τη διάλεξη μαθαίνουμε να χτίζουμε έναν ανθεκτικότερο ψυχισμό αντιστεκόμενοι στο αρνητικό κλίμα, ενώ διαχειριζόμαστε το άγχος και την πραγματικότητα που μας περιβάλλει. Βρίσκουμε κατάλληλους τρόπους και μεθόδους για να βιώνουμε θετικά συναισθήματα στην καθημερινότητά μας και καλλιεργούμε τις κοινωνικές μας σχέσεις, κρατώντας τις φυσικές αποστάσεις αλλά διατηρώντας ταυτόχρονα την κοινωνική μας εγγύτητα. Καθώς η κοινωνικότητα έχει σπουδαίο ρόλο στην ψυχική μας υγεία, είναι σημαντικό αυτή τη δύσκολη περίοδο να την κρατήσουμε ζωντανή ενισχύοντας τις φιλίες και τις διαπροσωπικές μας σχέσεις.

Βασικά σημεία διάλεξης:

Φόβος: πάντα σε μια περίοδο κρίσης υπάρχει ο φόβος, αυτό είναι αναπόφευκτο θα πρέπει να κατανοηθεί να είναι σεβαστός και έτσι να αποβληθεί σιγά σιγά.

Δικλείδες ασφαλείας «κλεισμένοι μέσα» : Να γνωρίσουμε τους ανθρώπους μας, να δώσουμε χρόνο να αποδεχτούμε τη κατάσταση για να μπορέσουμε να πάμε παρακάτω, να καταλάβουμε τι είναι εφικτό να ελέγξουμε και τι όχι.

Τεχνικές χαλάρωσης αναπνοών (πρακτική εξάσκηση): με σκοπό τον αυτοέλεγχο, την αποστασιοποίηση από μια δύσκολη κατάσταση, την ψυχική ηρεμία, αναθεώρηση

Δημιουργία ρουτίνας: Είναι σημαντικό να δημιουργήσουμε μια ρουτίνα με σκοπό να διαχωρίσουμε την επαγγελματική , προσωπική και οικογενειακή ζωή στον ίδιο χώρο

Διαχείριση υπερ- χρήσης τεχνολογίας από παιδιά: Είναι ορατά τα οφέλη της στη καθημερινότητα,  ωστόσο πρέπει να υπάρχουν όρια. Είναι απαραίτητο να σχεδιάζεται το πρόγραμμα του παιδιού με συγκεκριμένες δραστηριότητες στα τεχνολογικά μέσα με σκοπό να μην υπερβεί την χρήση αυτών.

Ρουτίνα παιδιού: Τα παιδία είναι απαραίτητο να έχουν γεμάτο πρόγραμμα για να μη νιώθουν ότι βαριούνται. Η δημιουργία μιας ρουτίνας με δραστηριότητες εκτός τεχνολογίας όπως βιβλία, καλλιτεχνικά, ζωγραφική, έξοδος για περπάτημα και παιχνίδι σε εξωτερικό χώρο είναι ενδεικτικές πρακτικές.

Η καραντίνα δεν είναι χαμένος χρόνος: μπορούμε να προετοιμαστούμε για το μέλλον που έρχεται, είναι ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε τον επιπλέον χρόνο μας αναδομώντας τον εαυτό μας και όντας πιο δημιουργικοί.

Δυνατό όπλο το “6”: σημαντικά ψυχολογικά και σωματικά οφέλη και μόνο από το απλό περπάτημα σε εξωτερικό χώρο, ωφέλιμο σε καθημερινή βάση.

«Έχουμε τεράστια δύναμη στα χέρια μας» : ακολουθώντας τα μέτρα δίνουμε τη δυνατότητα περιορισμού της εξάπλωσης της νόσου.

«Το δεύτερο κύμα είναι πιο εύκολο» γιατί γνωρίζουμε τη κατάσταση, είμαστε πιο προετοιμασμένοι, ξέρουμε να φτιάχνουμε το πρόγραμμα μας, είμαστε πιο κοντά στην αντιμετώπιση της νόσου.

«Οι νέοι περισσότερο αγχωμένοι λόγω της κατάστασης» : Ίσως λόγω μειωμένης εμπειρίας σε αντίστοιχες καταστάσεις, λιγότερο οπλισμένοι για να το αντιμετωπίσουν μια περίοδο κρίσης.

Κοινωνικό στίγμα και τρόποι αποφυγής: Η ευθύνη να αυτό-περιοριστώ σε πιθανά συμπτώματα, η ακολουθία όλων των μέτρων προστασίας (μάσκα, πλύσιμο χεριών, αντισηπτικά) και η επιστροφή σε κανονικότητα με επιβεβαιωμένο αρνητικό τέστ covid-19 μπορούν να ενισχύσουν την θέση μας ως ασθενής covid.

«Θα αγκαλιαστούμε ξανά; » Είναι περίεργο αλλά εξαρτάται από τη στάση μας σε αυτή τη κατάσταση σίγουρα θα περάσει και αυτό.

«Εμπιστοσύνη στους ειδικούς» : Μέχρι τώρα οι ειδικοί είχαν εξασφαλίσει να ζούμε με υγεία , ας δώσουμε λίγο χρόνο και τώρα και ας τους εμπιστευτούμε.

«Διαχείριση απώλειας και επικοινωνία με τα παιδιά»  Εξηγούμε την πραγματικότητα στα παιδία στη γλώσσα που μπορούν να κατανοήσουν και μέσω καλής επικοινωνία προσπαθούμε πάντα να τους αναφέρουμε τι κάνουμε για να αποφύγουμε αυτές τις καταστάσεις. Είναι σημαντική η επιβράβευση των παιδιών που ακολουθούν τις σωστές πρακτικές.

Ας κρατήσουμε ότι :  «Κάθε κίνηση μετράει»  &  «Θα περάσει και αυτό



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.